Υπηρεσία σταντ: Επειδή όλοι οι άνθρωποι πρέπει να ακούσουν για την αλήθεια

stant1.311015

Παλιότερη φωτογραφία από τη δημόσια μαρτυρία με σταντ στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ Αττικής με τη σύζυγο μου, Σούλα...

Αναμφίβολα είναι υπέροχο να συμμετέχεις σε δημόσια μαρτυρία με τη μορφή σταντ σε κεντρικά σημεία της πόλης. Ευγνώμονες στον Ιεχωβά που μας χρησιμοποιεί στο έργο του.

Όπως αναφέρεται στο Βιβλίο Έτους 2013, σελίδες 16 και 17, το Νοέμβριο του 2011 άρχισε μια δοκιμαστική διευθέτηση για επίδοση δημόσιας μαρτυρίας στην Πόλη της Νέας Υόρκης. Σε περιοχές της πόλης με συχνή διέλευση πεζών τοποθετήθηκαν σε καίρια σημεία πάγκοι και ταμπλό με ελκυστικές εικόνες και έντυπα σε διάφορες γλώσσες. Κάθε μέρα περνούν από εκεί χιλιάδες άνθρωποι, περιλαμβανομένων και πολλών που ζουν σε πολυκατοικίες υψηλής ασφάλειας, καθώς και ατόμων που λείπουν συχνά από το σπίτι τους.

Η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή. Πρόσφατα, μέσα σε έναν και μόνο μήνα, διατέθηκαν 3.797 περιοδικά και 7.986 βιβλία. Πολλοί περαστικοί ζήτησαν Γραφική μελέτη. Εφόσον η έμφαση δόθηκε στην έναρξη Γραφικών μελετών, οι διευθύνσεις που άφησαν τα ενδιαφερόμενα άτομα προωθήθηκαν αμέσως στην κατάλληλη εκκλησία για να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον.

Εφόσον αυτή η διευθέτηση είχε επιτυχία, τώρα επεκτείνεται και σε άλλες πυκνοκατοικημένες περιοχές μεγαλουπόλεων σε όλο τον κόσμο. Το τοπικό γραφείο τμήματος θα προσδιορίσει ποιες πόλεις θα ωφεληθούν από αυτή τη διευθέτηση. Συνήθως, πρόκειται για πόλεις με συγκοινωνιακούς κόμβους ή με υψηλή συγκέντρωση κτιρίων με γραφεία ή πολυκατοικιών, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα συχνή διέλευση πεζών. Κατόπιν, το γραφείο τμήματος θα αρχίσει να αλληλογραφεί με τις εκκλησίες που θα συμμετάσχουν και θα παράσχει επιπρόσθετες οδηγίες. Γενικά χρησιμοποιούνται τακτικοί και ειδικοί σκαπανείς, παρότι σε μερικές τοποθεσίες λαβαίνουν μέρος και βοηθητικοί σκαπανείς σε αυτό το έργο.

Πώς Γίνεται η Επίδοση Μαρτυρίας: Όσοι συμμετέχουν στην ειδική δραστηριότητα για επίδοση δημόσιας μαρτυρίας σε μεγαλουπόλεις συνήθως περιμένουν να έρθει κάποιος στον πάγκο ή στο φορητό σταντ παρουσίασης. Όταν πλησιάζει κάποιος, τον προτρέπουν να πάρει όποια έντυπα τον ενδιαφέρουν. Οι σκαπανείς απαντούν μετά χαράς από τις Γραφές στις ερωτήσεις που μπορεί να έχει. Αν πάρει έντυπα, οι σκαπανείς δεν αναφέρουν τη διευθέτηση περί συνεισφορών. Αν, όμως, ρωτήσει πώς χρηματοδοτείται το έργο μας, μπορούν να του εξηγήσουν ότι υπάρχει η δυνατότητα να στείλει κάποιος συνεισφορά στη διεύθυνση που αναφέρεται στο έντυπο. Αν τους δοθεί η ευκαιρία, οι σκαπανείς ρωτούν: «Θα θέλατε να σας επισκεφτεί κάποιος στο σπίτι σας;» ή «Γνωρίζετε ότι, μαζί με αυτό το έντυπο, προσφέρουμε επίσης δωρεάν Γραφική μελέτη;»

Η συμμετοχή σε αυτή τη διευθέτηση είναι πολύ ανταμειφτική. Ένα αντρόγυνο έγραψε: «Το ότι στεκόμαστε στον πάγκο και βλέπουμε χιλιάδες ανθρώπους να περνούν κάθε μέρα μάς έχει βοηθήσει να συνειδητοποιήσουμε το τεράστιο έργο που γίνεται για την προσέγγιση ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Βλέποντας αυτά τα πλήθη ανθρώπων και σκεπτόμενοι πόσο ενδιαφέρεται πραγματικά ο Ιεχωβά για κάθε άτομο, είμαστε πιο αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να διατηρούμε το έργο κηρύγματος στο επίκεντρο της ζωής μας. Φανταζόμαστε τον Ιεχωβά να εξετάζει την καρδιά όλων όσων περνούν από τον πάγκο, αναζητώντας εκείνους που είναι άξιοι. Σπάνια έχουμε νιώσει τόσο κοντά στους αγγελικούς συνεργάτες μας».

petros

Αύριο, Σάββατο 21/10, ώρα 2 μ.μ. η Ειδική Συνάθροιση «ζωντανά» από την Μαλακάσα!

agia.grafi

Μια πολύ όμορφη έκπληξη περιμένει όσους πάνε αύριο στη Μαλακάσα!

Από μια παρόμοια εκδήλωση... παλιότερα

special7.malakasa

Από την Ειδική Συνάθροιση με τον αδελφό Γουίλιαμ Τέρνερ, βοηθό στην Επιτροπή του Κυβερνώντος Σώματος (δεξιά). Μαζί με τον μεταφραστή στα ελληνικά πριν τρία χρόνια.

Μας ανακοινώθηκε από την κεντρική εκκλησία ότι αυτό το Σάββατο στις 21Οκτωβρίου 2017 στις 2 μ.μ. θα πραγματοποιηθει στην Αιθουσα Συναθροίσεων της Μαλακάσας, στη φετινή Ειδική Συνάθροιση  ομιλητής θα είναι ο Στήβεν Λέτ, ένω πέρσι ήταν ο εκπρόσωπος των κεντρικών γραφείων, Βίλυ Γκουρνόν. Όπως και πέρσι έχουν ήδη διευθετηθεί ποιες εκκλησίες θα την παρακολουθήσουν ζωντανά. Η συνάθροιση θα μεταδοθεί "ζωντανά" μέσω internet σε όλες τις Αίθουσες Βασιλείας στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Για τεχνικούς λόγους, όσοι δεν μπορέσουν να την παρακολουθήσουν ζωντανά, θα μπορέσουν να την παρακολουθήσουν σε όλη την Ελλάδα με χρονοκαθυστέρηση, εφόσον οι πρεσβύτεροι έχουν τα "κλειδια" για την ειδική εφαρμογή που θα μεταδώσει ολόκληρο το πρόγραμμα και τη μελέτη της ΣΚΟΠΙΑΣ, ενδιαμέσα.

Εμείς ΕΔΩ κι ΕΔΩ στον ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ είχαμε και παλαιότεραι καλύψει αναλυτικά την εκδήλωση αυτή, αν και δεν είχαμε καταφέρει να πάμε στη Μαλακάσα, επειδή απλά δεν ήταν η εκκλησία μας, ανάμεσα στις εκκλησίες που είχαν επιλεγεί για να παρακολουθήσουν ζωντανά το πρόγραμμα.

Σε ότι μας αφορά, ανακοινώθηκε ότι εμείς θα την παρακολουθήσουμε αύριο "ζωντανά" μέσω internet από τη Μαλακάσα. Ειδικά αυτή η συνάθροιση μας θα μεταφερθεί Σάββατο και όχι Κυριακή, όπως συνήθως. Ας το έχουμε υπόψη μας και ας κρατάμε μαζί μας και τη ΣΚΟΠΙΑ μας. Διότι το μάθημα θα γίνει κανονικά... 

spesial2.070516

Κάπως έτσι γίνεται η ζωντανή μετάδοση μέσω internet. Προβολή με προτζέκτορα... Για μια συνάθροιση που θα φτάσει τις τρεις ώρες...

special5.malakasa

The News

Ο Πρωτοπόρος Εκδότης, Άντον Κόμπεργκερ, Προωθεί την Αγία Γραφή και οι Βαλδένσιοι

grafi

agia.grafiΗ ιστορία των χειρόγραφων βιβλίων και ρόλων ξεκινάει πριν από χιλιάδες χρόνια. Τα τυπωμένα βιβλία, όμως, δεν είναι τόσο παλιά. Από όσο γνωρίζουμε, τα πρώτα τυπωμένα βιβλία εμφανίστηκαν στην Κίνα το 868 Κ.Χ., και για την αποτύπωση των στοιχείων τους χρησιμοποιούνταν ξυλογραφικές πλάκες. Γύρω στο 1455, στη Γερμανία, ο Ιωάννης Γουτεμβέργιος επινόησε τα κινητά μεταλλικά τυπογραφικά στοιχεία και παρήγαγε την πρώτη τυπωμένη Αγία Γραφή στη λατινική.

Ωστόσο, η διακίνηση Γραφών και άλλων βιβλίων πήρε διαστάσεις μόνο ύστερα από κάποια χρόνια, όταν πλέον οι εκδόσεις αποτελούσαν εδραιωμένη βιομηχανία. Η Νυρεμβέργη έγινε το κέντρο της γερμανικής εκδοτικής βιομηχανίας, και ο Άντον Κόμπεργκερ, κάτοικος αυτής της πόλης, ίσως υπήρξε ο πρώτος που τύπωνε και εξέδιδε μαζικά Γραφές διοχετεύοντάς τες στη διεθνή αγορά.

Άνθρωποι όλων των πολιτισμών είναι υπόχρεοι στους πρωτοπόρους εκδότες της Γραφής, μεταξύ αυτών και στον Άντον Κόμπεργκερ. Ας ρίξουμε, λοιπόν, μια πιο προσεκτική ματιά στον Κόμπεργκερ και στο έργο του.

«Η Φροντίδα Ιδιαίτερα για Ένα Βιβλίο—την Αγία Γραφή»

Ο Κόμπεργκερ άνοιξε το πρώτο τυπογραφείο της Νυρεμβέργης το 1470. Όταν ο εκδοτικός του οίκος βρισκόταν στην ακμή του, είχε σε λειτουργία 24 πιεστήρια ταυτόχρονα, απασχολούσε δε 100 τυπογράφους, τεχνίτες και άλλους εργαζόμενους στη Βασιλεία, στο Στρασβούργο, στη Λυών, καθώς και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Ο Κόμπεργκερ εξέδιδε μεσαιωνικά λατινικά κείμενα και πολλά από τα επιστημονικά συγγράμματα της εποχής. Σε όλη τη σταδιοδρομία του, παρήγαγε 236 ξεχωριστά έργα. Μερικά αριθμούσαν αρκετές εκατοντάδες σελίδες, και όλα τυπώνονταν ένα - ένα σε χειροκίνητα πιεστήρια.

Τα υψηλής ποιότητας τυπογραφικά στοιχεία του Κόμπεργκερ έκαναν τα βιβλία του διάσημα για το ωραίο και ευανάγνωστο κείμενό τους. «Ο Κόμπεργκερ χρησιμοποιούσε πάντοτε στοιχεία που είχαν χυτευτεί πρόσφατα και ήταν ευδιάκριτα», γράφει ο ιστορικός Άλφρεντ Μπόρκελ. «Απαγόρευε τη χρήση φθαρμένων γραμμάτων». Επιπλέον, πολλά βιβλία και Γραφές του Κόμπεργκερ περιείχαν λεπτομερείς ξυλογραφίες.

Από την αρχή ως το τέλος της σταδιοδρομίας του Κόμπεργκερ, «είναι φανερή η φροντίδα ιδιαίτερα για ένα βιβλίο—την Αγία Γραφή», έγραψε ο Όσκαρ Χάζε, βιογράφος του. Ο Κόμπεργκερ και οι συνεργάτες του κατέβαλλαν μεγάλες προσπάθειες για να εξασφαλίζουν τα πιο ακριβή Βιβλικά κείμενα που ήταν τότε διαθέσιμα. Αυτό δεν πρέπει να ήταν εύκολο, εφόσον πολλά χειρόγραφα σε περγαμηνή φυλάσσονταν ως κόρη οφθαλμού από ορισμένα μοναστήρια τα οποία τα δάνειζαν μόνο για λίγο προκειμένου να αντιγραφούν — αν τα δάνειζαν καν.

Γραφές στη Λατινική και στη Γερμανική

Ο Κόμπεργκερ έκανε 15 ξεχωριστές εκτυπώσεις της Μπίμπλια Λατίνα (Biblia Latina), με την πρώτη έκδοση να εμφανίζεται το 1475. Σε μερικές εκδόσεις απεικονίζονταν η κιβωτός του Νώε, οι Δέκα Εντολές και ο ναός του Σολομώντα. Το 1483, ο Κόμπεργκερ τύπωσε την Μπίμπλια Γκερμάνικα (Biblia Germanica) σε περίπου 1.500 αντίτυπα — μεγάλος αριθμός για εκείνη την εποχή. Σε αυτή τη Γραφή συμπεριέλαβε 100 και πλέον ξυλογραφίες για να αφυπνίζει το ενδιαφέρον των αναγνωστών, να διασαφηνίζει το κείμενο και να θυμίζει σε όσους δεν ήξεραν ανάγνωση γνωστές Βιβλικές ιστορίες. Οι εικόνες αυτής της Γραφής επηρέασαν σημαντικά μεταγενέστερους Βιβλικούς εικονογράφους, ιδιαίτερα όσον αφορά τις Γραφές στη γερμανική.

Η έκδοση της Γραφής στη γερμανική από τον Κόμπεργκερ το 1483 γνώρισε ευρεία αποδοχή αλλά, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, αποτέλεσε τη μόνη γερμανική έκδοση που θα έθετε ποτέ σε κυκλοφορία ο Κόμπεργκερ. Μολονότι οι επιμελητές του είχαν τροποποιήσει προσεκτικά τη φρασεολογία της ώστε να συμφωνεί με την εγκεκριμένη από την εκκλησία λατινική Βουλγάτα, το κείμενό της βασιζόταν σε μια απαγορευμένη μετάφραση που είχαν κάνει οι Βαλδένσιοι το 14ο αιώνα. (Θα δούμε μερικά πράγματα γι’ αυτό λίγο πιο κάτω).Το επόμενο έτος, ο Πάπας Ιννοκέντιος Η΄ έβαλε στόχο να διαλύσει τις κοινότητες των Βαλδένσιων. Έκτοτε, η εναντίωση της εκκλησίας προς τις εκδόσεις της Γραφής στην καθομιλουμένη κλιμακωνόταν. Στις 22 Μαρτίου 1485, ο Αρχιεπίσκοπος Μπέρτολντ του Μάιντς, στη Γερμανία, εξέδωσε διάταγμα με το οποίο καταδίκαζε τη μετάφραση της Γραφής στη γερμανική γλώσσα. Στις 4 Ιανουαρίου του επόμενου έτους, ο Μπέρτολντ ανανέωσε το διάταγμα. Μέσα σε αυτό το ιδιαίτερα εχθρικό κλίμα, ο Κόμπεργκερ δεν τόλμησε ποτέ πια να τυπώσει τη Γραφή στη γερμανική.

Παρ’ όλα αυτά, ο Άντον Κόμπεργκερ δεν μόχθησε μάταια. Πρωτοστάτησε στη χρήση της νέας τότε τέχνης της τυπογραφίας με σκοπό την οικονομικότερη και ευρύτερη διάθεση πολλών ειδών βιβλίων στην Ευρώπη. Επομένως, το έργο του Κόμπεργκερ συνέβαλε στο να φτάσει η Αγία Γραφή στα χέρια των κοινών ανθρώπων.

zoi.paradisos


Οι Βαλδένσιοι — Από την Αίρεση στον Προτεσταντισμό

Ήταν το έτος 1545 στο όμορφο Λουμπερόν, στην περιφέρεια της Προβηγκίας στη νότια Γαλλία. Εκεί είχε συγκεντρωθεί στρατός για να εκτελέσει μια φρικιαστική αποστολή που υποκινούνταν από θρησκευτική μισαλλοδοξία. Ακολούθησε μια εβδομάδα αιματοχυσίας.

Χωριά ολόκληρα ερημώθηκαν και οι κάτοικοί τους φυλακίστηκαν ή θανατώθηκαν. Απάνθρωπες ωμότητες διαπράχθηκαν από βάναυσους στρατιώτες σε μια σφαγή που συγκλόνισε την Ευρώπη. Περίπου 2.700 άντρες θανατώθηκαν και 600 στάλθηκαν να εργαστούν στις γαλέρες, για να μην αναφέρουμε τι υπέστησαν τα γυναικόπαιδα. Ο Γάλλος βασιλιάς και ο πάπας επαίνεσαν το στρατιωτικό διοικητή που έφερε σε πέρας αυτή την αιματηρή εκστρατεία.

Η Μεταρρύθμιση είχε ήδη σαρώσει και διχάσει τη Γερμανία όταν ο Καθολικός Βασιλιάς Φραγκίσκος Α΄ της Γαλλίας, ανησυχώντας για την εξάπλωση του Προτεσταντισμού, έκανε έρευνες για να διαπιστώσει αν υπήρχαν αιρετικοί, όπως τους αποκαλούσαν, στο βασίλειό του. Αντί να βρουν μερικές μεμονωμένες περιπτώσεις, οι αρχές στην Προβηγκία ανακάλυψαν ολόκληρα χωριά διαφωνούντων. Το διάταγμα για την εξάλειψη αυτής της αίρεσης εκδόθηκε και τελικά εκτελέστηκε με τη σφαγή του 1545.

Ποιοι ήταν αυτοί οι αιρετικοί; Και γιατί έγιναν στόχος βίαιης μισαλλοδοξίας;

Από τα Πλούτη στα Κουρέλια

Όσοι θανατώθηκαν στη σφαγή ανήκαν σε ένα θρησκευτικό κίνημα που χρονολογούνταν από το 12ο αιώνα και κάλυπτε μια τεράστια περιοχή της Ευρώπης. Ο τρόπος με τον οποίο εξαπλώθηκε και επιβίωσε επί αρκετούς αιώνες το καθιστά μοναδικό στα χρονικά των θρησκευτικών αντιπαραθέσεων. Οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν ότι αυτό το κίνημα ξεκίνησε γύρω στο 1170. Στη γαλλική πόλη Λυών, ένας πλούσιος έμπορος ονόματι Βοντέ ενδιαφέρθηκε βαθιά να μάθει πώς να ευαρεστεί τον Θεό. Προφανώς υποκινούμενος από τη νουθεσία που έδωσε ο Ιησούς Χριστός σε κάποιον πλούσιο να πουλήσει τα υπάρχοντά του και να τα δώσει στους φτωχούς, ο Βοντέ εξασφάλισε οικονομικά την οικογένειά του και κατόπιν εγκατέλειψε τα πλούτη του για να κηρύξει το Ευαγγέλιο. (Ματθαίος 19:16-22) Γρήγορα απέκτησε οπαδούς οι οποίοι αργότερα έγιναν γνωστοί ως Βαλδένσιοι.

Η φτώχεια, το κήρυγμα και η Αγία Γραφή ήταν το επίκεντρο της ζωής του Βοντέ. Η διαμαρτυρία για τη χλιδή του κλήρου δεν ήταν κάτι το καινούριο. Για κάποια περίοδο, μερικοί διαφωνούντες κληρικοί είχαν κατακρίνει τις διεφθαρμένες συνήθειες και καταχρήσεις της εκκλησίας. Ο Βοντέ, όμως, ήταν λαϊκός, όπως και η πλειονότητα των ακολούθων του. Αυτό αναμφίβολα εξηγεί γιατί ένιωσε την ανάγκη να υπάρχει η Γραφή στην καθομιλουμένη, τη γλώσσα του λαού. Εφόσον μόνο οι κληρικοί είχαν πρόσβαση στη λατινική μετάφραση της Γραφής την οποία χρησιμοποιούσε η εκκλησία, ο Βοντέ παρήγγειλε μια μετάφραση των Ευαγγελίων και άλλων βιβλίων της Γραφής στη φραγκοπροβηγκιανή, τη γλώσσα που καταλάβαινε ο κοινός λαός στην κεντροανατολική Γαλλία. Ενεργώντας σε αρμονία με την εντολή του Ιησού σε σχέση με το κήρυγμα, οι Φτωχοί της Λυών βγήκαν στους δρόμους με το άγγελμά τους. (Ματθαίος 28:19, 20) Ο ιστορικός Γκαμπριέλ Οντισιό εξηγεί ότι η επιμονή τους να κηρύττουν δημόσια έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη στάση της εκκλησίας απέναντι στους Βαλδένσιους.

Από Καθολικοί Γίνονται Αιρετικοί

Εκείνες τις ημέρες, επιτρεπόταν να κηρύττουν μόνο οι κληρικοί, και η εκκλησία κατείχε το δικαίωμα να παραχωρεί άδεια κηρύγματος. Ο κλήρος θεωρούσε τους Βαλδένσιους αδαείς και αγράμματους, αλλά το 1179 ο Βοντέ ζήτησε από τον Πάπα Αλέξανδρο Γ΄ επίσημη άδεια για να κηρύττει. Του δόθηκε η άδεια — αλλά υπό τον όρο ότι θα το ενέκριναν οι τοπικοί ιερείς. Ο ιστορικός Μάλκομ Λάμπερτ παρατηρεί ότι αυτό «ισοδυναμούσε σχεδόν με ολοκληρωτική άρνηση». Πράγματι, ο Αρχιεπίσκοπος Ζαν Μπελμέν της Λυών απαγόρευσε επίσημα το κήρυγμα που γινόταν από λαϊκούς. Ο Βοντέ απάντησε παραθέτοντας το εδάφιο Πράξεις 5:29: «Πρέπει να υπακούμε στον Θεό ως άρχοντα μάλλον παρά στους ανθρώπους». Επειδή δεν συμμορφώθηκε με την απαγόρευση, ο Βοντέ αφορίστηκε από την εκκλησία το 1184.

Αν και οι Βαλδένσιοι αποβλήθηκαν από την επισκοπική περιφέρεια της Λυών και εκδιώχθηκαν από την πόλη, φαίνεται ότι η αρχική καταδίκη ήταν σε κάποιον βαθμό θεωρητική. Πολλοί συνηθισμένοι άνθρωποι θαύμαζαν τους Βαλδένσιους για την ειλικρίνεια και τον τρόπο ζωής τους, και μάλιστα ακόμη και επίσκοποι συνέχισαν να συζητούν μαζί τους.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Ίαν Κάμερον, φαίνεται ότι οι Βαλδένσιοι κήρυκες δεν «αντιτίθονταν στη Ρωμαϊκή Εκκλησία μόνο και μόνο χάριν αντίθεσης». Απλώς «επιθυμούσαν να κηρύττουν και να διδάσκουν». Οι ιστορικοί λένε ότι το κίνημα οδηγήθηκε ουσιαστικά στην αίρεση από μια σειρά διαταγμάτων τα οποία λίγο - λίγο τους έσπρωξαν οριστικά στο περιθώριο. Οι καταδίκες από μέρους της εκκλησίας αποκορυφώθηκαν με τον αναθεματισμό που εξέδωσε κατά των Βαλδένσιων η Τέταρτη Σύνοδος του Λατερανού το 1215. Πώς επηρέασε αυτό το κήρυγμά τους;

Υπό την Επιφάνεια

Ο Βοντέ πέθανε το 1217, και ο διωγμός διασκόρπισε τους ακολούθους του στις γαλλικές αλπικές κοιλάδες, στη Γερμανία, στη βόρεια Ιταλία καθώς και στην Κεντρική και στην Ανατολική Ευρώπη. Ο διωγμός ανάγκασε επίσης τους Βαλδένσιους να εγκατασταθούν στην ύπαιθρο, με αποτέλεσμα να περιοριστεί το έργο τους κηρύγματος σε πολλές περιοχές.

Το 1229 η Καθολική Εκκλησία ολοκλήρωσε τη Σταυροφορία της κατά των Καθαρών, ή αλλιώς των Αλβιγηνών, στη νότια Γαλλία. Οι Βαλδένσιοι έγιναν ο επόμενος στόχος τέτοιων ενεργειών. Η Ιερά Εξέταση επρόκειτο σε λίγο να στραφεί ανελέητα εναντίον όλων των αντιπάλων της εκκλησίας. Ο φόβος έκανε τους Βαλδένσιους να συνεχίσουν υπό την επιφάνεια. Το 1230 δεν κήρυτταν πλέον δημόσια. Ο Οντισιό εξηγεί: «Αντί να αναζητούν νέα πρόβατα αφοσιώθηκαν στη φροντίδα όσων είχαν μεταστραφεί, βοηθώντας τους να παραμείνουν στην πίστη ενόσω αντιμετώπιζαν εξωτερικές πιέσεις και διωγμό». Ο ίδιος προσθέτει ότι «το κήρυγμα παρέμεινε απαραίτητο έργο αλλά είχε αλλάξει ολοκληρωτικά ο τρόπος με τον οποίο γινόταν».

Οι Πεποιθήσεις και οι Συνήθειές Τους

Αντί να συμμετέχουν στο έργο κηρύγματος και οι άντρες και οι γυναίκες, το 14ο αιώνα, οι Βαλδένσιοι είχαν ήδη αρχίσει να κάνουν διάκριση ανάμεσα στους κήρυκες και στους πιστούς. Μόνο οι καλά εκπαιδευμένοι άντρες συμμετείχαν τότε στο ποιμαντικό έργο. Αυτοί οι περιοδεύοντες διάκονοι έγιναν αργότερα γνωστοί ως μπαρμπ (θείοι).

Οι μπαρμπ, οι οποίοι επισκέπτονταν τις οικογένειες των Βαλδένσιων στα σπίτια τους, προσπαθούσαν να διατηρήσουν το κίνημα ζωντανό αντί να φροντίζουν για την εξάπλωσή του. Όλοι οι μπαρμπ μπορούσαν να διαβάζουν και να γράφουν, η δε εκπαίδευσή τους, η οποία διαρκούσε μέχρι και έξι χρόνια, είχε ως βάση της τη Γραφή. Το ότι χρησιμοποιούσαν τη Γραφή στην καθομιλουμένη τούς βοηθούσε να την εξηγούν στο ποίμνιό τους. Ακόμη και οι εναντιούμενοι παραδέχονταν ότι οι Βαλδένσιοι, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών τους, είχαν αναπτυγμένη Βιβλική παιδεία και ότι μπορούσαν να παραθέτουν μεγάλα τμήματα των Γραφών.

Μεταξύ άλλων, οι πρώτοι Βαλδένσιοι απέρριπταν το ψέμα, το καθαρτήριο, τις λειτουργίες για τους νεκρούς, την άφεση που χορηγούσε ο πάπας και τα συγχωροχάρτια, καθώς και τη λατρεία της Μαρίας και των «αγίων». Τηρούσαν δε τον ετήσιο εορτασμό του Δείπνου του Κυρίου, ή αλλιώς του Τελευταίου Δείπνου. Σύμφωνα με τον Λάμπερτ, η μορφή λατρείας που ασκούσαν «ήταν στην ουσία η θρησκεία του συνηθισμένου λαϊκού».

«Διπλή Ζωή»

Οι κοινότητες των Βαλδένσιων χαρακτηρίζονταν από ενότητα. Τα μέλη τους παντρεύονταν εντός του κινήματος, και στο διάβα των αιώνων αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εμφανιστούν Βαλδενσιανά επίθετα. Στον αγώνα τους για επιβίωση, όμως, οι Βαλδένσιοι προσπάθησαν να αποκρύψουν τις απόψεις τους. Η μυστικότητα που περιέβαλλε τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις και συνήθειες διευκόλυνε τους εναντιουμένους να εκτοξεύουν εξωφρενικές κατηγορίες, λέγοντας λόγου χάρη ότι αναμειγνύονταν στη λατρεία του Διαβόλου.

Ένας τρόπος με τον οποίο οι Βαλδένσιοι απέφευγαν τέτοιες κατηγορίες ήταν το να συμβιβάζονται και να καταφεύγουν στην «ελάχιστη συμμόρφωση» με την Καθολική λατρεία, όπως το θέτει ο ιστορικός Κάμερον. Πολλοί Βαλδένσιοι εξομολογούνταν σε Καθολικούς ιερείς, παρακολουθούσαν τη Θεία Λειτουργία, χρησιμοποιούσαν αγιασμό, συμμετείχαν δε ακόμη και σε προσκυνήματα. Ο Λάμπερτ παρατηρεί: «Σε πολλά πράγματα ενεργούσαν όπως και οι Καθολικοί που τους περιέβαλλαν». Ο Οντισιό δηλώνει ευθέως ότι καθώς περνούσε ο καιρός οι Βαλδένσιοι ζούσαν «διπλή ζωή», και προσθέτει: «Από τη μια μεριά συμπεριφέρονταν, κατά τα φαινόμενα, όπως οι Καθολικοί ώστε να διαφυλάττουν τη σχετική ηρεμία τους. Από την άλλη μεριά, τηρούσαν μεταξύ τους ορισμένα έθιμα και συνήθειες τα οποία διασφάλιζαν τη συνέχιση της ύπαρξης της κοινωνίας τους».

Από την Αίρεση στον Προτεσταντισμό

Το 16ο αιώνα, η Μεταρρύθμιση μετέβαλε ραγδαία το θρησκευτικό σκηνικό της Ευρώπης. Τα θύματα της μισαλλοδοξίας μπορούσαν είτε να επιδιώξουν νομική αναγνώριση στη χώρα τους είτε να μεταναστεύσουν αναζητώντας πιο ευνοϊκές συνθήκες. Επίσης η ιδέα περί αίρεσης έγινε λιγότερο κρίσιμο ζήτημα, εφόσον πάρα πολλοί άνθρωποι είχαν αρχίσει να αμφισβητούν τις καθιερωμένες θρησκευτικές απόψεις.

Από το 1523 κιόλας, ο πασίγνωστος Μεταρρυθμιστής Μαρτίνος Λούθηρος αναφέρθηκε στους Βαλδένσιους. Το 1526 ένας από τους μπαρμπ των Βαλδένσιων έφερε στις Άλπεις νέα για θρησκευτικές εξελίξεις στην Ευρώπη. Αυτό συνοδεύτηκε από μια περίοδο ανταλλαγής ιδεών μεταξύ των Προτεσταντικών κοινοτήτων και των Βαλδένσιων. Οι Προτεστάντες ενθάρρυναν τους Βαλδένσιους να χρηματοδοτήσουν την πρώτη μετάφραση της Γραφής από τις πρωτότυπες γλώσσες στη γαλλική. Αυτή η Γραφή τυπώθηκε το 1535 και αργότερα έγινε γνωστή ως η Αγία Γραφή του Ολιβετάν. Ωστόσο, η ειρωνεία είναι ότι οι περισσότεροι Βαλδένσιοι δεν καταλάβαιναν γαλλικά.

Καθώς ο διωγμός από την Καθολική Εκκλησία συνεχιζόταν, πολλοί Βαλδένσιοι εγκαταστάθηκαν στην ασφαλέστερη περιοχή της Προβηγκίας στη νότια Γαλλία, πράγμα που έκαναν και Προτεστάντες μετανάστες. Οι αρχές δεν άργησαν να ειδοποιηθούν για αυτή τη μετανάστευση. Παρά τις πολλές θετικές αναφορές για τον τρόπο ζωής και την ηθική των Βαλδένσιων, μερικοί αμφισβητούσαν την αφοσίωσή τους και τους κατηγορούσαν ότι αποτελούσαν απειλή για την τάξη. Το αποτέλεσμα ήταν να εκδοθεί το διάταγμα του Μερεντόλ, πράγμα που οδήγησε στη φρικτή αιματοχυσία για την οποία έγινε λόγος στην αρχή αυτού του άρθρου.

Οι σχέσεις Καθολικών και Βαλδένσιων συνέχισαν να χειροτερεύουν. Αντιδρώντας στις επιθέσεις που εξαπολύθηκαν εναντίον τους, οι Βαλδένσιοι κατέφυγαν ακόμη και στην ένοπλη βία για να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Αυτή η διαμάχη τούς έσπρωξε στις τάξεις των Προτεσταντών. Έτσι λοιπόν, οι Βαλδένσιοι συμμάχησαν με τον παραδοσιακό Προτεσταντισμό.

Στο διάβα των αιώνων, ιδρύθηκαν εκκλησίες των Βαλδένσιων σε χώρες πολύ μακριά από τη Γαλλία, όπως η Ουρουγουάη και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, οι περισσότεροι ιστορικοί συμφωνούν με τον Οντισιό, ο οποίος λέει ότι «το κίνημα των Βαλδένσιων έφτασε στο τέλος του τον καιρό της Μεταρρύθμισης», όταν το «απορρόφησε» ο Προτεσταντισμός. Στην πραγματικότητα, το κίνημα των Βαλδένσιων είχε χάσει αιώνες νωρίτερα μεγάλο μέρος του ζήλου που το χαρακτήριζε. Αυτό συνέβη όταν τα μέλη του εγκατέλειψαν από φόβο το έργο κηρύγματος και τη διδασκαλία που είχαν ως βάση τους την Αγία Γραφή.

[Υποσημειώσεις]

Ο Βοντέ αναφέρεται με διάφορα ονόματα όπως Βαλντές, Βαλντέσιος, Βάλντο ή Βάλδο. Από αυτά τα ονόματα προέρχεται και ο όρος «Βαλδένσιοι». Οι Βαλδένσιοι, ή αλλιώς Βαλδίνοι, ήταν επίσης γνωστοί και ως οι Φτωχοί της Λυών.

Από το 1199 κιόλας, ο επίσκοπος του Μετς, στη βορειοανατολική Γαλλία, είχε παραπονεθεί στον Πάπα Ιννοκέντιο Γ΄ ότι υπήρχαν άτομα που διάβαζαν τη Γραφή στην καθομιλουμένη και έκαναν συζητήσεις γύρω από αυτήν. Πιθανότατα ο επίσκοπος αναφερόταν στους Βαλδένσιους.

Βλέπε «Οι Καθαροί—Ήταν Χριστιανοί Μάρτυρες;» στη Σκοπιά 1 Σεπτεμβρίου 1995, σελίδες 27-30.

Η συνεχής δυσφήμηση των Βαλδένσιων οδήγησε στην εμφάνιση του όρου βοντερί (από τη γαλλική λέξη βοντουά). Αυτός ο όρος χρησιμοποιείται για να περιγράψει άτομα σχετικά με τα οποία υπάρχουν υποψίες ότι είναι αιρετικοί ή λάτρεις του Διαβόλου

  • Αναδημοσίευση από τις ΣΚΟΠΙΕΣ 1 Ιουλίου 2010  και 15 Μαρτίου 2002.

Σχόλια (0)

There are no comments posted here yet

Υποβάλετε το σχόλιό σας

Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Συννημένα (0 / 3)
Share Your Location

Χειμωνιάτικο τριήμερο στη Ζαγορά Πηλίου, αλλά το καλοκαίρι και κάθε εποχή είναι υπέροχα!

xionismeni.zagora1

Όλα πήγαν καλά. Με την ασφαλή επιστροφή μας ολοκληρώθηκε το ταξίδι μας στο Πήλιο τον Γενάρη του 2017... Στη Ζαγορά ήμασταν από το μεσημέρι της Παρασκευής 6/1/2017 και επιστρέψαμε στη βάση μας το βράδυ της Κυριακής! Βρήκαμε το μέρος, ύστερα από μια πολύ όμορφη διαδρομή χωρίς προβλήματα με πολύ κρύο, αν και δεν νιώθουμε κάτι τέτοιο αφού οι φίλοι μας Βικτόρια και Δημήτρης που μας φιλοξένησαν στα studio τους, είχαν φροντίσει να έχουμε επαρκή θέρμανση και ζεστή καρδιά... Έτσι, απολαμβάναμε την κάθε στιγμή... Δείτε μερικά δημοσιεύματα ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ. Θα πάρετε μια γεύση, πώς περάσαμε.

Το ταξίδι μας αυτό με τους φίλους μας, Άρη και Χάρις το είχαμε προγραμματίσει πολύ καιρό, πριν… Χωρίς να γνωρίζουμε τον καιρό, πώς θα εξελιχθεί. Εντάξει, χειμώνας ήταν, αλλά επιλέξαμε έναν ξενώνα που οι ιδιοκτήτες τους είναι γνωστοί στους φίλους μας.

Το χρειαζόμασταν αυτό το ταξίδι – ανάσα. Σκεφτόμασταν την Κρήτη, αλλά στην πορεία μετρήσαμε πολλές παραμέτρους… Ήθελε περισσότερες μέρες και έξοδα και είπαμε να το αφήσουμε για το καλοκαίρι. Να το απολαύσουμε, κάτω από καλύτερες καιρικές συνθήκες.

Έτσι είδαμε τα χιόνια που εφτασαν στο μέρος που μέναμε… Δεν μας πειράζει καθόλου. Ίσως να μην καταφέραμε να κάνουμε τις βόλτες που θέλαμε, επειδή η κίνηση δεν 'ηταν πάρα πολύ εύκολη, αλλά περάσαμε πολύ όμορφα... Κάθετί εδώ είναι όμορφο. Έτσι όμορφη, φαντάζομαι θα είναι η εμπειρία και την άνοιξη ή το καλοκαίρι!

Όλοι έχουμε κάποια στιγμή ανάγκη από μια μικρή αλλαγή και από παραστάσεις ξεχωριστές. Ξέρουμε πως έτσι κάνουμε τη ζωή μας και την καθημερινότητα μας πιο ενδιαφέρουσα για μας και για τους γύρω μας. Αυτό, στο βαθμό που περνάει από το χέρι μας, το κάνουμε καθημερινά πράξη...

Το Πήλιο όποια εποχή και αν το επισκεφθείς, είναι πανέμορφο. Σίγουρα όμως το χειμώνα έχει κάτι που το κάνει να ξεχωρίζει. Σχεδιάζουμε να ξαναπάμε το συντομότερο δυνατόν και να απολαύσουμε, όπως κάναμε και στην πρώτη επίσκεψη μας, την κάθε στιγμή… 

xionismeni.zagora2

Από τις όμορφες στιγμές που ζήσαμε στην Ζαγορά Πηλίου... Η Βικτόρια κάνει τηγανήτες στο χιονισμένο μπαλκόνι της, για να προσθέσει μια νότα αγάπης στο πρωινό που μας ετοίμαζε... Υπέροχοι. Τις απόλαυσα με την ψυχή μου... Η φιλοξενεία τους, μοναδική! Αν θέλετε να εκδράμετε στο Πήλιο, αξίζει να είναι στην πρώτη επιλογή σας. Μόνο που χρειάζεται να προηγηθεί τηλέφωνο επικοινωνίας...

Είμαστε βέβαιοι ότι θα μείνετε ενθουσιασμένοι. Ασε που θα δείτε την αδελφική αγάπη σε όλο της το μεγαλείο... Αλλά είπαμε, είναι απαραίτητο να προηγηθεί τηλέφωνο για να κλείσετε δωμάτιο, για τη διαμονή σας...

zagora110117

Ο Τάκης ξεχιονίζει τους δρόμους κάτω από το σπίτι τους... Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη πάνω από το σπίτι τους στο σαλόνι που παίρναμε μαζί του το πρωινό...

Τι όμορφη που είναι η ενότητα κάτω από το πνεύμα του Ιεχωβά Θεού. Όλοι μαζί στην Κρήτη

sinelefsi.kritis.28.2016

Στη φωτογραφία εικονίζονται αδελφοί της φυλακής από τις 10ετίες του 1970 μέχρι τη 10ετία του 1990, όσοι βέβαια βρεθήκαν στην Κρήτη με αφορμή την Περιφερειακή Συνέλευση, τον Αύγουστο του 2016 Ήταν πολύ συγκινητικό για όλους να συναντηθούν με πραγματικούς φίλους και συναγωνιστές, με τους οποίους έζησαν όχι μόνο πολύ δύσκολες στιγμές, αλλά και πολύ ευχάριστες και έτσι τους ένωσε πιο σφικτά η υπέροχη ιδιότητα της αγάπης! Ειλικρινά ευχαριστούμε από καρδιάς τον Ιεχωβά για το υπέροχο δώρο της αδελφότητα, το οποίο μεγαλουργεί στους καιρούς μας! Σε όλους αυτούς τους αγωνιστές της ακεραιότητας εκπληρώθηκαν περίτρανα τα εδάφια Ησαίας 54:17 και  40:29-31.

Η εργασία είναι αγαθό! Ας βοηθήσουμε όσους έχουν πραγματική ανάγκη...

work

Όπως γνωρίζουμε, πολλοί αδελφοί μας αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την ανεργία. Θα ήθελα, λοιπόν, να παρακαλέσω τους αναγνώστες της ιστοσελίδας μου, αν γνωρίζουν κάποια πληροφορία σχετικά με εύρεση εργασίας, να επικοινωνούν με τον ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗ, και να αναφέρουν τις πληροφορίες που γνωρίζουν. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε να βοηθήσουμε όσους αδελφούς και αδελφές μας είναι άνεργοι.
Η πράξη μας αυτή είναι σύμφωνη με τις σκέψεις που αναφέρονται στα εδάφια Ιωάννης 13: 34, 35
Ο ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗΣ γίνεται καθημερινά δέκτης μηνυμάτων αγωνίας τέτοιων καταστάσεων. Σ’ αυτή τη λογική ανταποκριθήκαμε στο δίκαιο αίτημα του Στέλιου Ηλιάκη από την Κρήτη που εκείνη την εποχή ήταν στη Βουλγαρία. Σας θυμίζω λίγο τα δυο δημοσιεύματα που κάναμε. Δείτε ΕΔΩ κι ΕΔΩ.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν πειραματικά μια μέθοδο του «ζητώ» ή «προσφέρω» εργασία. Τις επόμενες μέρες θα πάρει μια πιο ουσιαστική μορφή… Θα λάβουμε υπόψη μας και τις δικές σας παρατηρήσεις και υποδείξεις. Το e-mail που μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας είναι nikosth2004@yahoo.gr Ο ΘΡΑΨΑΝΙΩΤΗΣ προσφέρετε να βοηθήσει ως σύνδεσμος επαφής και επικοινωνίας.

Αυτό που εγώ θέλω από εσάς είναι ότι αγγελίες έχουμε βάλει και εξυπηρετούνται (οι αδελφοί μας δηλαδή βρήκαν δουλεια ή το διαμέρισμα νοικιάστηκε...) ας επικοινωνήσουμε μαζί μας και ας μας το πουν. Οι αγγελίες μας θέλουμε να είναι πέρα για πέρα, αληθινές και να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ευχαριστούμε!

Άλλωστε, οι ανάγκες ήταν πάντα και παραμένουν μεγάλες!

Συναντήθηκαν στη Συνέλευση Περιφερείας Κρήτης 2016, ύστερα από 48 ολόκληρα χρόνια!

sinelefsi.kritis.26.2016

Για φαντάσου! 48 χρόνια είναι αυτά και ο χρόνος έχει κάνει την δουλειά του. Συναντήθηκαν στη διάρκεια των εργασιών της Συνέλευσης Περιφερείας Κρήτης του 2016, ύστερα από μισό σχεδόν αιώνα... Πρωτοσυναντήθηκαν στη φυλακή όταν ήταν νεαροί, με αφορμή τη διακράτηση ουδετερότητας. Τώρα είναι πια μπαμπάδες, παππούδες και με άσπρα μαλλιά! Πραγματικά όταν βιώνεις τέτοια πράγματα είναι να συγκινείσαι πολύ και αναπόφευκτα θυμάσαι τα παλιά, τότε που αμούστακα παιδιά κρατούσαν οσιότητα στην υπόσχεσή τους να υπηρετούν μόνο τον Ιεχωβά Θεό. Τι υπέροχα παραδείγματα! Εκεί, στην Κρήτη, θα τους γνωρίζετε φαντάζομαι ποιοι είναι...

Ζωντανή η ελπίδα της επιστροφής στο Θραψανό... Βόλτα στη λίμνη της Λιβάδας...

livades.diakopes2013

Η Λιβάδα... Η τεχνιτή λίμνη στο χωριό μου που τα καλοκαίρια περνάω πολλές ώρες εδώ... Πανέμορφη και πάντα έχει κάτι εξαιρετικό να σου δώσει... Δείτε ΕΔΩ ένα βίντεο που τραβηξα πριν τρία χρόνια από τη λίμνη. Έτσι είναι και σήμερα. Δεν έχει αλλάξει τίποτα... Η ίδια ομορφιά!

panoramiki.livada.2014

Ιδού και μια πανοραμική φωτογραφία της λίμνης, που τράβηξα το χειμώνα του 2014 όταν κατέβηκα στο χωριό, για να μαζέψω τις ελιές μου... Το 2015, τις μάζεψε η  Ειρήνη Κρουσανιωτάκη, με ένα καλό συνεργείο. Ελάτε, αν θέλετε, να σας πάω στις ελιές μου στου Μπουρμά. Δείτε ΕΔΩ. Πέρσι δεν είχαν, για να δούμε φέτος...

Αυτό είναι το χωριό μου, το όμορφο Θραψανό, που θα ήθελα να ζήσω, κάποτε...

Αυτό είναι το χωριό μου, το Θραψανό... Φωτογραφημένο στις 6 Ιουλίου 2012. Τον αγαπώ αυτόν τον τόπο. Και ονειρεύομαι να ζήσω εκεί αρκετό καιρό, όταν βγω στη σύνταξη. Ωστόσο έρχονται οι κυβερνώντες και με τους απίθανους πολιτικούς σαλτιμπαγκισμούς τους, αλλάζουν συνεχώς τα όρια συνταξιοδότησης... Έτσι αρχίζω να συνειδητοποιώ πως ίσως να μην το ζήσω και ποτέ... Δεν πειράζει. Είμαι καλά και αυτό έχει σημασία... Δείτε ΕΔΩ μερικά πράγματα για το χωριό μου...

spiti.kalokeri1

Όταν η ζωή δεν το βάζει κάτω… Οι βουκαμβίλιες που ξεράθηκαν από την παγωνιά του Γενάρη 2017 όταν το χιόνι το έστρωσε για τα καλά στο χωριό (δες την ακριβώς από κάτω φωτογραφία, διότι είναι πολύ σπάνιο το χιόνι στο χωριό μας σε υψόμετρο 350 μ.). Θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο. Αλλά ο χρόνος δεν είναι πρόβλημα, όσο είμαστε όρθιοι, μπορούμε και αντέχουμε τις αντιξοότητες…

xionismeno.spiti090117

Φωτογραφία τραβηγμένη στις 9/1/2017 στο χιονιά που άρεσε σε όλο το Θραψανό. Το πατρικό μου σπίτι, χιονισμένο. Η απόλαυση οφθαλμών… Ευχαριστώ όσους είχαν την καλοσύνη και την προνοητικότητα να μου τη στείλουν… Κάθε εποχή στο χωριό μου είναι όμορφη. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία… Οι όμορφες βουκαμβίλιες της φωτογραφίας, από αυτόν τον πάγο, ξεράθηκαν, σε αντίθεση με την τριανταφυλλιά που για άλλη μια φορά αποδείχτηκε πολύ δυνατή και άντεξε... Αλλά η ζωή δεν σταματά! Ξαναπέταξαν πράσινα κλαρία, ξαναζωντάνεψαν!

ΔΥΣΚΟΛΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Τις δυσκολίες που βιώνει ολόκληρη η κοινωνία στην εποχή των μνημονίων, βιώνει και ο Τύπος. Και δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς.

Έπρεπε να ζήσω για να το δω κι αυτό. Μια... δήθεν σοσιαλιστική κυβέρνηση, αυτή του Γιώργου Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ έβαλε λουκέτο στην ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Έκλεισε εφημερίδες, αντί να τις στηρίζει με κάθε τρόπο και δυσκόλεψε πολύ τη συνέχιση της έκδοσης πολλών εφημερίδων.

Τον Αύγουστο του 2011 η κυβέρνηση εφάρμοσε μια παράγραφο που πέρασε στο ντούκου μέσα στο Μεσοπρόθεσμο, χωρίς να τη διαβάσουν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. (όπως άλλωστε έκαναν παντού στη συνέχεια...) και με την οποία σταματά η επιδότηση των ταχυδρομικών τελών των εφημερίδων, τουλάχιστον όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και... ουσιαστικά τετραπλασιάζει τα έξοδα αποστολής στους συνδρομητές.

Προφανώς ουδείς υποψιάστηκε τι προβλήματα θα δημιουργούσε μια τέτοια απόφαση... Η ζωή το έδειξε στη συνέχεια... Εφημερίδες αναγκάστηκαν να κλείσουν, δημοσιογράφοι έχασαν τη δουλειά τους, τυπογραφεία απέλυσαν εργαζόμενους, αν δεν έκλεισαν και τα ίδια... Η περίπτωση της press line είναι χαρακτηριστική...

Αναρωτιέμαι: Αυτό ήθελαν πραγματικά; Να κλείσουν οι μικρές εφημερίδες που βγάζουν οι εξωραϊστικοί σύλλογοι και τα συνδικάτα; Ήθελαν να φιμώσουν τις εφημερίδες της περιφέρειας, να τις κλείσουν; Διότι ποια εφημερίδα θα αντέξει κάτω από αυτό το καθεστώς; 

ΕΝΑ SITE "ΑΠΑΓΚΙΟ" ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ!

Αυτόν τον ιστότοπο τον «παλεύω» πολλά χρόνια. Πολύ πριν γνωρίσω την αλήθεια και βρω σκοπό στη ζωή μου. Φανταζόμουν τον εαυτό μου συνταξιούχο στο χωριό με μια σχετικά καλή οικονομική επιφάνεια, δεδομένης μιας σύνταξης που είχα οικοδομήσει πολλά πάνω της και ήθελα να έχω κάτι για να περνάω την ώρα μου.

Σήμερα όλα έχουν αλλάξει γύρω μου, όλα εκτός από το Site αυτό. Δηλαδή, άλλαξε κι αυτό λιγάκι προσανατολισμό… Αντί να περνάει την ώρα τους με κούφια δημοσιογραφικά θέματα που δεν έχουν προσφέρουν και πολλά πράγματα στους ανθρώπους, προσφέρει ελπίδα για ένα βέβαιο, καλύτερο αύριο.

Αυτήν την αληθινή ελπίδα προσπαθεί να βάλει στις καρδιές των αναγνωστών του και να τους ενθαρρύνει να πιστέψουν ότι όλες αυτές οι δυσκολίες κάθε μορφής που ζούμε είναι παροδικές. Τα ωραία είναι μπροστά μας. Και μπορούμε να τα ζήσουμε, φτάνει να το θέλουμε πραγματικά.

Αρκεί να μη στηριζόμαστε στην αξιοπιστία των ανθρώπων που σήμερα είναι κι αύριο όχι… Αλλά στον Λόγο Εκείνου που είναι απόλυτα αξιόπιστος και να ακολουθούμε στη ζωή μας τις φωτεινές προειδοποιητικές  πινακίδες που έχει βάλει στο δρόμο μας…

ΚΡΕΟΝΤΑΣ, τέλος...

Το φύλλο που βλέπετε είναι το τελευταίο της εκδοτικής προσπάθειας του εξωραϊστικού συλλόγου της Κολοκυνθούς  “Κρέοντας”. Δείτε το ΕΔΩ. Είναι το τεύχος 25 κι ΕΔΩ δείτε το προηγούμενο. Ο ΚΡΕΟΝΤΑΣ αναγκάστηκε να αναστέλλει την έκδοσή του. Σε δύσκολες εποχές δεν άντεχε άλλο τα δυσβάσταχτα οικονομικά βάρη. Βέβαια κάθε φύλλο που αναστέλλει την έκδοσή του θέλει να ελπίζει και ονειρεύεται την επανέκδοση του... Μακάρι να ήταν αλήθεια, αυτό. Κι όχι μόνο προθέσεις των ανθρώπων του Συλλόγου...

Μια τηλεοπτική όαση!

studio1

Μια ευχάριστη ανακοίνωση επεφύλαξε μεταξύ άλλων το κυβερνών σώμα στην ετήσια συνάθροιση του, το 2014. Αφορούσε τη δημιουργία τηλεοπτικού σταθμού τελευταίας τεχνολογίας που εκπέμπει μέσω internet. Από τον Μάϊο 2015 το κανάλι το έχουμε με ελληνικούς υπότιτλους, και τώρα μεταγλωττισμένο στα ελληνικά, ώστε να το παρακολουθούμε καλύτερα, όλοι εμείς που δεν γνωρίζουμε καλά αγγλικά. Από εδώ μπορείτε επίσης να δείτε παρά πολλά χρήσιμα βίντεο και φυσικά στις αρχές κάθε μήνα, το Jehovah’s Witnesses Broadcasting... Δοκιμάστε το. Θα οφεληθείτε πάρα πολύ και θα ενισχύσετε την πνευματικότητα σας... ΕΔΩ δείτε το πρόγραμμα του Οκτωβρίου 2017 που εκπέμπετε τώρα... Σίγουρα είναι πολύ ενδιαφέρον!

Διαθέσιμος για δουλειά

Από το Γενάρη του 2012 που σταμάτησα την εργασία μου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, δηλώνω ότι είμαι διαθέσιμος για δημοσιογραφική δουλειά. Το λεω τώρα τόσο καιρό, χωρίς αποτέλεσμα, έχοντας συναίσθηση των δυσκολιών μιας κοινωνίας που βιώνει τα μνημόνια στο πετσί της... Με περισσότερα από 33 χρόνια εμπειρίας σε δημοσιογραφικά έντυπα, είμαι σε θέση να υλοποιήσω κάθε εκδοτική προσπάθεια με τον καλύτερο τρόπο. Σ' αυτό το Site θα δείτε ενδεικτικές δουλειές μου σε εφημερίδες που εκδίδω ήδη... Παρακαλώ, επικοινωνήστε μαζί μου στο τηλέφωνο 6932212755 Αγαπώ πολύ, αυτό που ξέρω να κάνω με απόλυτη ευσυνειδησία. Η εργασία είναι μια έντιμη προσπάθεια για την επιβίωση. Προσωπικά το πιστεύω αυτό... Γι' αυτό και παρά τις δυσκολίες συνεχίζω να αγωνίζομαι έντιμα, να βρω κάτι επιπλέον... 

Ο Γάμος της Ειρήνης...

Η Ειρήνη με τον Χριστόφορο παντρεύτηκαν στις 10/10/2010. Το μωρό τους ήρθε στις 28/08/13. Να τους ζήσει! Κι έτσι έγινα παππούς...

Το "φευγιό" της αδερφής μου

Η Γιωργία μας "έφυγε" για πάντα από κοντά μας το 2011. Και ο θάνατος του Γιάννη ένα ακριβώς χρόνο μετά. Λιγοστεύουμε...

Αλλαγές στο Site μου

Σημαντικές αλλαγές αισθητικής στο Site. Μεγαλώνουμε και μαθαίνουμε... Πώς σας φαίνετε η νέα μορφή του από 9/9/2013;

Developed by OnScreen - Content by Nikos Theodorakis - Powered by FRIKTORIA