Στην καρδιά της Αθήνας, στην περιοχή των Σεπολίων, εκτυλίσσεται ένα από τα πλέον φιλόδοξα και σημαντικά έργα υποδομής της πόλης. Το έργο της υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χιλιομέτρων, υπόσχεται να μεταμορφώσει μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές του αθηναϊκού κέντρου.
Ο νέος σιδηροδρομικός διάδρομος, που εκτείνεται από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών προς Θεσσαλονίκη μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, θα είναι διπλής διατομής και θα περιλαμβάνει τέσσερις γραμμές, εκ των οποίων οι δύο υπεραστικές και οι δύο προαστιακές. Από τα 2,36 χιλιόμετρα της συνολικής διαδρομής, τα 1,5 χιλιόμετρα θα είναι πλήρως υπογειοποιημένα, ενώ οι υπέργειες γραμμές θα ενσωματωθούν σε ένα διάδρομο πρασίνου και αναψυχής, προσφέροντας έναν νέο χώρο για τους κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.
Το έργο αυτό δεν αποτελεί απλά μια βελτίωση των υποδομών, αλλά μία ολοκληρωμένη αστική παρέμβαση με πολλαπλά οφέλη. Η διπλασιασμός των γραμμών θα διευκολύνει σημαντικά την κυκλοφορία των τρένων, μειώνοντας τον χρόνο των δρομολογίων και αυξάνοντας τη συχνότητά τους. Παράλληλα, η υπογειοποίηση θα συμβάλει στη μείωση της ηχητικής και περιβαλλοντικής όχλησης, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και την ατμόσφαιρα της περιοχής.
Επιπλέον, η νέα διαμόρφωση του χώρου με τον διάδρομο πρασίνου θα προσφέρει στους κατοίκους έναν νέο, ασφαλή και όμορφο χώρο αναψυχής, ενισχύοντας την ασφάλεια της περιοχής και δίνοντας τέλος στις επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις, με την πρώτη να περιλαμβάνει τον δυτικό διάδρομο για τους υπεραστικούς συρμούς έως το πρώτο εξάμηνο του 2025, και τη δεύτερη, τον ανατολικό διάδρομο για την εξυπηρέτηση των προαστικών συρμών. Το έργο, που συγχρηματοδοτείται από τον χρηματοδοτικό Μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) έχει προϋπολογισμό 66,8 εκατ. ευρώ.
Από τις πιο απάνθρωπες και σκληρές φυλακές της Ευρώπης. Ευτυχώς... κάποιος σώφρων άρχοντας αυτού του τόπου κατάλαβε ότι δεν τιμά…